Η φωτογράφιση προϊόντων είναι ένας τύπος εμπορικής φωτογράφισης που περιλαμβάνει τη λήψη φωτογραφιών προϊόντων για εμπορική χρήση. Το προϊόν μπορεί να είναι ένα είδος ή ένα φαγητό ή έτοιμο πιάτο. Γενικά, ωστόσο, ένα προϊόν στη φωτογραφία προϊόντων είναι αρκετά μικρό για να κάθεται πάνω από ένα τραπέζι.
Η φωτογραφία προϊόντος έχει στόχο να απεικονίσει ένα αντικείμενο με ελκυστικό ή ενδιαφέρον τρόπο. Συνήθως, η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πώληση του προϊόντος. Η φωτογραφία που προκύπτει μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε έναν κατάλογο, φυλλάδιο ή σε ιστοσελίδα. Κάθε φορά που ανοίγετε μια διαφήμιση, όπως μια εβδομαδιαία διαφήμιση από το τοπικό παντοπωλείο σας ή επισκέπτεστε μία ιστοσελίδα όπου πωλούνται αντικείμενα θα δείτε παραδείγματα προϊοντικής φωτογράφισης.
Ο απώτερος στόχος στη φωτογράφιση προϊόντων είναι να καταγράψει μια ρεαλιστική εικόνα του αντικειμένου. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους πιθανούς αγοραστές να έχουν μια ιδέα για το πώς είναι στην πραγματικότητα το προϊόν. Είναι πολύ σημαντικό αφού ο αγοραστής δεν θα έχει την ευκαιρία να εξετάσει το αντικείμενο αυτοπροσώπως. Δεν μπορούν να αγγίξουν ή να αισθανθούν το αντικείμενο, επομένως είναι δουλειά του φωτογράφου του προϊόντος να μεταφέρει την εμφάνιση και την αίσθηση του αντικειμένου μέσω του φακού της κάμερας. Ουσιαστικά, ο στόχος της προϊοντικής φωτογράφισης είναι η ελκυστικότητα και ο ρεαλισμός.