Είναι ένα αρκετά συχνό ερώτημα που ερχόμαστε όλοι λίγο πολύ αντιμέτωποι. Κατά την κατασκευή ιστοσελίδων λοιπόν, είναι συνήθη διαδικασία να παρατηρούμε/εξετάζουμε πρώτα τους πιθανούς ανταγωνιστές μας για να δούμε πόσα link έχουν, το περιεχόμενο τους, το domain και page authority, το domain τους αν ταιριάζει απόλυτα στην αναζήτηση κ.α. Βλέποντας λοιπόν ότι κάτι από αυτά λείπει ή ότι δεν είναι στον βαθμό που περιμέναμε λόγω της θέσης τους στην συγκεκριμένη αναζήτηση, αναρωτιόμαστε γιατί συμβαίνει αυτό. Για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτό.

Πρώτα απ’ όλα χρειάζεται να εξετάσουμε με προσοχή μήπως υστερούμε σε τομείς που οι ανταγωνιστές μας είναι ιδιαίτερα δυνατοί. Για παράδειγμα ο τίτλος και η περιγραφή της ιστοσελίδας. Ποιος είναι ο τίτλος μας και η περιγραφή μας; Είναι αρκετά ελκυστικά έτσι ώστε να κινήσουμε την περιέργεια αυτό που κάνει την αναζήτηση; Είναι αόριστα και γενικά ή σχεδιασμένα για να δίνουν άμεση απάντηση; Ο τίτλος και η περιγραφή μπορούμε να πούμε ότι η βιτρίνα μας γι’ αυτό πρέπει να είναι προσεγμένη και μελετημένη να φέρνει άτομα.

To brand μας καθώς και το domain name. Πολλές φορές είναι αρκετά δύσκολο να το εξηγήσουμε σε κάποιον ότι το brand name ή το domain απλά δεν είναι καλό και ότι χρειάζεται αλλαγή αν θέλουμε να κυλήσουν όλα ομαλά με την διαδικασία της προώθησης. Είναι συχνό φαινόμενο αυτός που κάνει την αναζήτηση να είναι διαθεμένος να «κατέβει» λίγο πιο κάτω στα αποτελέσματα και να μπει σε κάποιο από αυτά επειδή το domain του φάνηκε πιο ελκυστικό.

Ο σχεδιασμός της αρχικής και γενικά όλης της ιστοσελίδας. Η εμπειρία αυτού που κάνει την αναζήτηση και κάνει τελικά κλικ σε εμάς είναι ευχάριστη ή πασχίζει να βρει αυτό που θέλει; Βρίσκει χρηστική, απλή αλλά πληροφοριακή την σελίδα μας; Και με το πληροφοριακή δεν εννοούμε να τον κατακλύζουμε με ατελείωτες πληροφορίες και τελικά να «χάνετε». Εφ όσων δεν τον ικανοποιήσει η σελίδα τι θα κάνει, θα επιστρέψει πίσω και θα πάει σε κάποια άλλη. Αυτό η Google το παρατηρεί και το υπολογίζει καθώς λέει «βγήκε από αυτήν την σελίδα, πήγε στην άλλη που είναι πιο κάτω και εκεί έμεινε, ας την ανεβάσουμε πιο πάνω από την άλλη αυτή τη σελίδα». Οπότε μεγάλη προσοχή σε αυτό.

Οι αναφορές είναι ένας εξίσου σημαντικός τομέας που πρέπει να εξετάσουμε. Μπορεί να πούμε «μα έχω περισσότερα link» και σίγουρα η ποσότητα είναι ένα σημαντικός παράγοντας, που μπορούμε να τον ελέγχουμε και εύκολα αλλά τι θα πούμε για την ποικιλία, την ποιότητα καθώς και τον ρυθμό αύξησης; Όταν λέμε ποικιλία εννοούμε από πού μας έρχονται τα link? Μήπως μας έρχονται από κάποια μικρά ίσως τοπικά site που χρησιμοποιούν κάποιο widget ή banner μας ή έρχονται και από αναφορές σε άρθρα, forum, blogs, news, social; Επιπλέον πρέπει να βλέπουμε και το domain και page authority της σελίδας διότι όσο πιο ποιοτικό το site που μας αναφέρει τόσο πιο δυνατό το link. Είναι καλύτερα να έχουμε 10 καλά και ποιοτικά link παρά 50 από κάποιες ιστοσελίδες που δεν τις θεωρεί και τόσο «καλές» η Google. Και τέλος ο ρυθμός αύξησης των link. Αν δει η Google ότι κάτι παίρνει πολλά link μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα θα πει «αυτή η ιστοσελίδα είναι ιδιαίτερα δημοφιλής αυτή τη περίοδο, είναι αυτό που ψάχνουν και θέλουν να βρουν όσοι κάνουν αναζήτηση οπότε ας την ανεβάσουμε». Μπορεί να έχουμε πολύ περισσότερα link αλλά ο ρυθμός αύξησης τους να είναι πολύ μικρότερος από αυτόν της «ανερχόμενης» σελίδας.

Απαραίτητο για κάθε ιστοσελίδα είναι και θα είναι το σωστό περιεχόμενο. Το περιεχόμενο μας θα πρέπει να τραβάει την περιέργεια του χρήστη, να τον κάνει να θέλει να μάθει και να μείνει περισσότερα στην σελίδα μας και σίγουρα, να μην επιστρέψει πίσω στην αναζήτηση. Επιπρόσθετα το περιεχόμενα μας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο μοναδικό γίνεται. Σίγουρα μπορεί να έχουμε καλό, εξαιρετικό περιεχόμενο αλλά πιο το όφελος αν άλλες 7-8 ιστοσελίδες στην ίδια σελίδα της Google έχουν σχεδόν το ίδιο περιεχόμενο. Έτσι λοιπόν είναι πολύ σημαντική η δημιουργία μοναδικού/αποκλειστικού περιεχομένου, κάτι που δεν θα το βρίσκει ο χρήστης σε άλλες σελίδες.

Τέλος, ο γεωγραφικός παράγοντας καθώς και η χρήση των κινητών τηλεφώνων είναι πολύ σημαντική. Με τον γεωγραφικό παράγοντα εννοούμε ότι κάποιος μπορεί να κάνει μια αναζήτηση από την Θεσσαλονίκη και είναι αρκετά πιθανό να του βγάλει αποτελέσματα από Θεσσαλονίκη πρώτα. Επίσης, παρατηρείτε αύξηση στην χρήση των κινητών τηλεφώνων για αναζητήσεις στο Google, οπότε πρέπει να σιγουρευτούμε ότι το site μας είναι γρήγορο, καλοσχεδιασμένο και για κινητές συσκευές.

Συνοψίζοντας αν μπορούμε να κρατήσουμε 1-2 πράγματα είναι ότι πρέπει να έχουμε πολύ καλή εικόνα προς τα έξω και να κερδίζουμε τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή.

Σας ενδιαφέρει; Επικοινωνήστε για μία δωρεάν προσφορά.

Ζητήστε Προσφορά