Το 2009 είχε δημοσιευτεί μία μελέτη που περιείχε διάφορες εκτιμήσεις συσχέτισης της επισκεψιμότητας και της επιτυχίας ενός διαδικτυακού ιστοτόπου. Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, κάθε εταιρική ιστοσελίδα έπρεπε να είναι μεταξύ των κορυφαίων (σε ποσοστό 10%) στις λίστες αναζήτησης της Google για να εξασφαλίσει τη διαδικτυακή της επιβίωση.

Αυτό σημαίνει ότι 9 στις 10 ιστοσελίδες που εμφανίζονται στις αναζητήσεις της Google δεν έχουν αρκετούς επισκέπτες για να επιτύχουν στη διαδικτυακή τους επιχειρηματική προσπάθεια. Άλλες σχετικές εκτιμήσεις ανεβάζουν το ποσοστό στο 95%, επιβεβαιώνοντας το υπό εξέταση φαινόμενο. Έτσι η προώθηση ιστοσελίδων καθίσταται εξίσου σημαντική εργασία με την κατασκευή ιστοσελίδων.

Για να το πούμε αλλιώς:

Μόλις μία στις 10 εταιρικές ιστοσελίδες είναι πιθανόν να επιβιώσουν βάσει της ελεύθερης επισκεψιμότητας στις μηχανές αναζήτησης της Google.

Δεν είναι κακό να είναι κάποιος αισιόδοξος. Πρέπει, ωστόσο, να είναι και ρεαλιστής, ιδιαίτερα τώρα, που ο εμπορικός ανταγωνισμός είναι σκληρότερος από ποτέ και πιέζει ασφυκτικά τις μικρές επιχειρήσεις με μικρό προϋπολογισμό. Πριν από μια δεκαετία ο συναγωνισμός με μεγάλες επιχειρήσεις σε διαδικτυακό επίπεδο ήταν πολύ πιο εύκολος και βατός. Στις μέρες μας, ωστόσο, οι μηχανές αναζήτησης, όπως αυτή της Google, ευνοούν τις ιστοσελίδες μεγάλων εταιρειών, φέρνοντας αυτές των μικρότερων εταιρειών σε δυσχερή θέση. Οι επιχειρήσεις αυτές διαθέτουν πόρους και χρήματα ικανά να παγιώσουν την κυριαρχία τους στην αγορά, κυριαρχία που είναι εξαιρετικό δύσκολο για το μικρό επιχειρηματία να ανταγωνιστεί.

Τα περασμένα χρόνια, η λύση για τις μικρές επιχειρήσεις ήταν η εξειδίκευση, η στόχευση σε συγκεκριμένη προϊόντα και αγοραστικό κοινό. Ωστόσο, οι συνεχείς και ολοένα στενότερες εξειδικεύσεις δεν είναι πλέον ικανές να διατηρήσουν βιώσιμη μια μικρή επιχείρηση, γιατί, πολύ απλά, δεν μπορούν να διατηρήσουν υψηλή επισκεψιμότητα.

Η Google επέφερε νέο πλήγμα στις μικρές επιχειρήσεις το Μάιο του 2010 εισάγοντας αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των ιστοσελίδων. Στόχος της ήταν η αποβολή χαμηλής ποιότητας ιστοσελίδων από τις λίστες των μηχανών αναζήτησης. Τα κριτήρια, ωστόσο, έγιναν τόσο αυστηρά ώστε πολλά αξιοπρεπή και γνήσια sites καταβαραθρώθηκαν στις λίστες αναζήτησης. Είναι πλέον προφανές πως οι νέες ιστοσελίδες δεν μπορούν να βασίσουν την επιτυχία τους και την ανάπτυξή τους στην ελεύθερη επισκεψιμότητα μέσω των μηχανών αναζήτησης.

Αυτό σημαίνει πως νέες ιστοσελίδες, ή ιστοσελίδες με χαμηλή επισκεψιμότητα δεν έχουν την πολυτέλεια να χάνουν επισκέπτες λόγω μικρο – σφαλμάτων ή δυσλειτουργιών: θα πρέπει να εκμεταλλεύονται την κάθε επίσκεψη στο έπακρο αν θέλουν να επιβιώσουν.

Δεν θα πρέπει, λοιπόν, να εκνευρίζουν τους επισκέπτες τους με εσφαλμένες ή χαμηλής ποιότητας διασυνδέσεις και κακό σχεδιασμό. Θα πρέπει, επίσης, να προσέχουν το ρυθμό μεταβολών στην ιστοσελίδα, που πιθανόν να κουράζουν ή να εκνευρίζουν τους επισκέπτες. Παρ’ όλα αυτά, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων ενδιαφέρονται για την αύξηση της επισκεψιμότητας και όχι για την πληρέστερη εκμετάλλευση της επισκεψιμότητας που ήδη απολαμβάνουν.

Πολλοί από αυτούς, επίσης, αγνοούν τα λάθη και τις σοβαρές παραλείψεις που χαρακτηρίζουν τις ιστοσελίδες τους, εμπιστευόμενοι πλήρως στον web designer που προσέλαβαν για το σχεδιασμό και την κατασκευή του. Αλήθεια, έχετε λάβει πιστοποιητικά απόδοσης από το σχεδιαστή σας; Έχετε, με άλλα λόγια, δει αποδείξεις προσέλκυσης στοχευμένων επισκεπτών που μετατρέπονται σύντομα σε πελάτες;

Φαντάζομαι πως όχι, αν είστε μεταξύ αυτών που πλήρωσαν 50 ή 100 ευρώ για την κατασκευή της ιστοσελίδας τους ή, ακόμα χειρότερα, αν την φτιάξατε μόνοι σας χρησιμοποιώντας ένα από τα κλασικά διαθέσιμα προγράμματα.

Συμπερασματικά και ως κατακλείδα, τα πράγματα που ο ιδιοκτήτης μιας ιστοσελίδας οφείλει να γνωρίζει αλλά συνήθως τα αγνοεί είναι:

    Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να περιλαμβάνεται στο 10% των κορυφαίων sites στις μηχανές αναζήτησης για να είναι βιώσιμη.
    Η εξειδίκευση στην αγορά δεν αποτελεί πλέον από μόνη της αξιόπιστη λύση.
    Στόχος της επιχείρησης δεν θα πρέπει να είναι μόνο η αύξηση της επισκεψιμότητας, αλλά και η πληρέστερη εκμετάλλευση της ήδη υπάρχουσας.
    Μια εταιρική ιστοσελίδα δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να αγνοεί τα κατασκευαστικά της λάθη και τις ελλείψεις της.

Τι μπορείτε να κάνετε, λοιπόν;

Αναζητήστε τρόπους βελτιστοποίησης της προώθησης της ιστοσελίδας σας (SEO). Ελέγξτε διεξοδικά την ιστοσελίδα σας για παραλείψεις και σφάλματα. Συμβουλευτείτε επαγγελματίες του χώρου που είναι σε θέση να τα προσδιορίζουν και να παράσχουν συμβουλές που θα ανεβάσουν την απόδοση της ιστοσελίδας σας.

Σας ενδιαφέρει; Επικοινωνήστε για μία δωρεάν προσφορά.

Ζητήστε Προσφορά